Despre tata

409194_1761859902922_1213315899_nEu  nu știu cum e să fi tată. Prin definiție pot fi doar mamă. Știu doar că în viața oricărui copil, tatăl este un pilon de bază, primul model bărbătesc, prin care ne identificăm sau la care ne raportăm. Nu e ușor să fii un model, să te impui ca exemplu de urmat sau ca imagine prin care copilul tău va judeca și aprecia restul bărbaților. Nimeni nu este perfect și fără cusur.

Tatăl meu este un om puternic. Așa l-am perceput eu mereu. Sigur pe sine, încăpățânat, intransigent, un om adus pe lumea asta pentru ca să lupte. Pentru dreptate, pentru o viață mai bună, pentru copii, pentru dragoste.

Nu a fost întotdeauna evident să conviețuiești cu o fire atât de vulcanică, însă acum că am luat ceva recul față de relația noastră tată-fiică, am realizat câte lucruri bune am învățat de la tata:

  1. Să nu te lași bătută niciodată – dacă tatăl meu are un scop, o cauză sau un vis, face unicul lucru pe care știe să-l facă cel mai bine – luptă. Nu l-am văzut să cedeze în fața fricii sau amenințărilor, să se eschiveze sau să mintă.
  2. Lasă totul și ia-o de la capăt – nu-ți mai place serviciul – schimbă-l. Nu-ți mai priește țara – pleacă. Lasă tot și ia-o de la capăt, de câte ori vrei, de câte ori poți și chiar și-atunci când parcă nu mai poți – vei putea.
  3. Fii ambițioasă – nu uita de unde pleci și unde vrei să ajungi. Nu-ți fie frică să visezi măreț. Ai putea pe parcurs să te dezămăgești și să nu ajungi acolo unde ai vrut, ai putea să nu reușești, dar dacă nu încerci, nu vei ști niciodată ce ar fi putut să iasă.

La mulți ani tata! Îți mulțumesc pentru tot!

Despre Kristina

It's always like you write a poem when you can't really say what you're trying to say.
Acest articol a fost publicat în română. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Despre tata

  1. Elvira zice:

    Ce frumos ai scris! Acum sunt nostalgică 😀

Lasă un răspuns

